07 July 2012

Perbualan lagha

Perbualan kanak-kanak zaman sekarang.
Pelakon:
Abang (7 Tahun)
Adik (1 Tahun)

Abang sedang bermain kereta sambil menonton televisyen. Tiba-tiba adik datang merangkak dari belakang lalu merampas kereta mainan. Abang naik angin.

Abang: Adik!! Jangan amek kereta abang!!!!!
Adik: Uh uh ah uh ah uuuu (tak reti bercakap lagi)
Abang: Pulang balikkkkk!!! (Menengking sambil merampas)
Adik: (Menangis kuat gila)
Ibu: Abangggg!!! Jangan buat macam tu kat adik. Bagi adik. Dia kecil lagi. Beralah sikit.
Abang: (Mengamuk sambil baling kereta depan adik). Nah. Nak amek sangat. Ameklah. Dah lah OKU. (Adik belum boleh berjalan. Tapi marah sangat terus sebut OKU)
Ibu gelak tak jadi marah.Haha

05 July 2012

Baju Nikah

Assalamualaikum.

Penat betul jadi suri rumah sekarang. Hikhikhik (gelak gatal meghela). Hei hei hari ni tak nak melalut. Tak nak tulis panjang-panjang. Nak bagitau rahsia ni je.


Rasa-rasa macam nak jual/sewa kan baju ni je (termasuk veil. Tudung tu kalau nak jugak pun boleh). Sayang tengok dia dibiarkan bergantung dalam bilik. Kalau sesiapa berminat boleh bagitau. :)) 

Rindu Kak Limah ni jugak yang sentiasa ada dengan aku walaupun terpaksa tinggalkan anak. Shuwit. (tetiba teringat tak pulang lagi kasut Man Kajang dia)

Baiklah itu sahaja setakat ini. Seronoknya dah nak Ramadhan!!!!