29 January 2012

Hasil tangkapan lumayan

Assalamualaikum dan hai hai hai,

Adui penat kaki. Rasa baru lepas sukan sekolah. Berjalan kat Nilai 3 daru pukul 11 pagi tadi sampailah pukul 3 petang. Rasa nak tercabut urat-urat. Tapinya, boleh gila kalau duduk lagi lama kat situ. Semua nak beli. Kalau boleh, pelamin pun rasa nak pasang sendiri. Biasalah, berangan sendiri.

Sebenarnya, aku temankan Encik tunang dan ibu. Nak mencari doorgift asalnya. Survey semua tempat. Banyak sangat benda yang cantik-cantik. Tak tahu nak pilih mana. Itu cantik. Ini cantik. Sana cantik. Sini cantik. Boleh sembelit rasanya sebab tak tau nak decide yang mana.

Aku masuk kedai sini, terjumpa 1 dulang yang memang perghhh kebabom. Rasa nak duduk atas dulang tu lah sebab rasa exicted sangat. Harga RM59.90. Buy 1 free 1. Maksudnya 1 dulang dalam Rm30. Hmmm. Dalam hati geleng-geleng. Tapi kepala angguk-angguk. 1 Kalau dah 9 dulang, maknanya RM270. Itu dulang saja. Aku fikir masak-masak, rasa tak berbaloi. Kata nak jimat, tapi jadi membazir pulak. Jadi, aku pendamkan hasrat hati aku yang terluka itu. Jalan kedai lain pulak. Lama-lama duduk situ, hati aku terguris tengok dulang tu.

Masuk kedai ni, aku nampak dulang yang aku suka jugak. Tapi hari tu aku tengok kat ThankQ harga dia RM24.90. Bagi aku mahal jugak. Sebab aku nak kena beli 9. Sekali aku tengok kat kedai ni RM22.90. Oh kurang RM2. Boleh jugak ni. Tapi, aku kena gunakan kehebatan aku jugak ni. Aku kena tawar lagi. Aku pun tanya kakak jurujual tu. Aku tawar punya tawar, at last dia bagi RM19. Aku pun melompat kegirangan (ok lompat tu tipu). Terus aku ambil 9 dulang. Kakak tu siap tunjukkan aku cara macam mana nak pasang bunga lah, itu lah. Tak kedekut ilmu langsung. Service best. Tak berlagak. Tak kerek. Baru syok membeli. Nama kedai tu adalah Astana Mayang Sari.

Inilah dulang yang berharga RM19 itu. Kat ThankQ dengan kedai depan-ThankQ-tak-ingat-nama RM25 ok.
*Sorry kualiti gambar kurang menyenangkan. Biasalah, adik-adik amek gambar*


Marilah kita bersama-sama berdoa agar projek DIY aku yang seterusnya (buat hantaran) berjaya!! Hehe..... :)