13 December 2010

Alam baru, tapi bukan 2 alam

Oh, kawan-kawan. sekarang bukan masa untuk bersuka-ria dan membazir uwang lagi. Sebabnya, sekarang dah ada perkara lagi penting nak buat. Duit....duit....duit.....Mana nak cekau duit? Haha.

Dua hari lepas kami (aku & Datuk N) pergi berjumpa photographer. Aku tau, kalau kawan-kawan aku tau aku dah beriya pergi cari photographer sekarang, confirm kena tapau dengan budak-budak ni. Haha. Aku ni jenis excited lebih. Lagipun, aku takut tahun depan kelam-kabut nak cari semua benda. Bila kerja last minute ni, tau-tau jelah. Sebat je mana depan mata. Agak-agak photographer yang edit melampau-lampau muka kau tu sampai jadi Ziana Zain, masa tu dah tak ambil kisah dah. Aku tak nak lah jadi macam tu. Lagipun, lagi lambat kita book, lagi mahal jadinya atau tarikh tu dia tak available. Dah tu macam mana?

Baiklah, berbalik kepada perjumpaan photographer hari tu. Album semua aku dah tengok. Boleh tahan bagus lah kerja dia. Harga? hmmm. RMxxxx. Rasa macam tak munasabah. Sebabnya, aku bukan nak kahwin lagi. Hire photographer mahal-mahal. Mana nak cekau duit. Tapi, aku suka betul tengok semua gambar dia. Menarik tertarik kau memang de bom lah. (ini hasutan syaitan)

(ini bukan hasutan syaitan) Minggu depan, aku & Datuk N bercadang nak jumpa photographer lain. Dengan harga separuh dari harga ni, kami nak pi tengok pulak macam mana kerja dia. Mana tau macam yang aku cakap tadi. Dapat je album tengok-tengok muka aku macam AR Badul. Cemano? Ok lah. Sampai sini sahaja laporan saya.

Sekian.

No comments: