03 September 2010

Kalau lu tak belok kiri, lu tak bandar

Dah lama nak cerita pasal belok kiri ni. Bukan apa. Mula-mula boleh kool lagi dengan masalah belok kiri ni. Lama-lama jadi panas pulak. Kalau kau tak belok kiri memang panas.

Ini bukan cerita pasal gengster belok kiri atau pun cerita kelakar sebab bahu kiri sengal, makanya tak boleh belok kiri. Bukan ye. Ini cerita pasal belok kiri lah.

Kat Putrajaya ni memang meriah sangatlah dengan signboard ni. Mula-mula aku memang tak berapa nak berani untuk menurut arahan signboard tu. Tapi bila bas hon aku baiiiikkkkkkk punya bunyi dia sampai gegendang aku rasa malu nak dengar, aku pun terpaksa jalan. Bukan sebab malu ye. Bila dah selalu belok kiri walaupun lampu tengah merah, memang rasa kool. Yelah. Rasa ketua lah lagi-lagi bila ada kereta follow gua dari belakang. Memang rasa hensem habis kalau jalan lampu tengah merah. Tapi sila pastikan tiada kenderaan kalau tak nak muka masuk muka depan Harian Metro.

Bila dah jadi gengster jalanan, orang baru silap sikit je, gua hon. Amacam? Gengster habis tak? Bila nampak ada kereta yang terkiput-kiput nak jalan ke tak, nak berenti ke nak jalan bila di simpang empat, gua jadi panas. Brader, lu nak jalan, lu jalan. Lu jangan berenti tepi jalan. Gua nak cepat masuk opis sebelum bos gua bakar komputer gua.

Panas. Dah la bangun lambat. Bila kereta tak ada, belok jelah kiri. Lagi nak tunggu hijau. Tak ikut arahan langsung. Tak bandar betul lu ni brader. Dah ingat ni.

No comments: