25 February 2010

Panas Baran Ubatnya Apa?

Ni masalah terbesar aku sekarang. Asyik nak marah-marah je lately ni. Tak tau sebab apa. Orang tanya sikit pun nak naik angin. Bukan aku tak pernah cuba nak kawal amarah aku ni, dah cuba. Tapi tak menjadi juga. Kesian orang yang bertanya.


Ini ke dikatakan panas baran? Aku tak rasa aku panas baran. Haha. Perasan. Bukan ke orang yang panas baran ni selain marah-marah, dia suka pukul-pukul bila marah. Tak pun hempas barang sana-sini. Tendang orang sana-sini. Entah. Aku pun tak tahu. Agak-agak kalau aku jenis marah-marah lepas tu baling barang sana-sini, pukul orang, mau agaknya aku kena hempuk balik. Merepek betul kalau marah sampai tak boleh nak kawal diri. Aku boleh kawal diri ke? Aku rasa boleh lagi.


Tapi rasanya lebih baik kalau kita tengah marah, kita diam. Duduk diam-diam. Buka cerita best-best. Sambil makan aiskrim (dilarang bagi yang nak kurus ok. Lemak aiskrim tersimpan dalam badan selama 1 minggu. Yeee. 1 minggu ye kawan-kawan). Tak pun, benda paling best bila marah adalah tidur. Lagi best kalau dapat kita luahkan pada kawan-kawan. Biar kawan-kawan take over. Tapi jaga-jaga ye. JANGAN TERSILAP CERITA PADA KAWAN YANG SALAH. Memang bahana lah jadinya.


Hmm. Apa lagi boleh buat nak buang penyakit panas baran ni? Merimaskan lah asyik nak marah-marah.

2 comments:

nand nasyari said...

pnt marah2 ni..tp nand pon baran gak..huhu~ pon still xjmpe solution dye.. t dah dpt ubat dye dun forget to tell me keh.. :)

blogwalking..~ lalala :D

Echah Sarudin said...

tido je kalau marah.bangun-bangun dah tak ingat dah marah pasal apa tadi.kan senang..