17 February 2010

Budak Zaman Sekarang

Dulu-dulu mak selalu tanya, "Siti, nak makan apa tengah hari ni?"

"Nak makan nasi kandar lauk tengkuk ayam kuah banjir je mak. Nak 2kupang", jawab Siti. (harga nasi kandar lauk tengkuk ayam masa tu 20 sen).

...........................................................

Emak sekarang tanya, "Bena, hari ini nak makan apa?"

"Bena nak makan seperais, mama. Kat Jusco", jawab Bena.

"Seperais tu apa?" Mak dia tak paham lah tu..

"Seperais lah mama. Dekat mekdonel. Itu pun tak tau ke", jawab Bena.

"Mikhail pulak, nak makan apa hari ni?" mak dia tanya lagi.

"Kail nak Chilis mama," jawab Mikhail.




Mama terdiam. Malas nak tanya lagi. Terus pergi Pizza makan Pizza personal pan sudeeeyyyyyy...Banyak cekadak punya budak.


5 comments:

Rahsia said...

hahahahahaha! macam sial ok. seperais tu apa doh???

Echah Sarudin said...

seperais tu french fries laaaaaaaaaaa....

Rahsia said...

HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA!!!

NICK IRFAN said...

mcm2 makanan bdk2 sekarang! hahaha eh! blog awk mcm mne nk jd ahli xde pun follower???

Echah Sarudin said...

kat sebelah kanan tu ada.kena tutup dengan video semalam.hari ni dah kecik.haha